Ponadnormatywny na miarę

4 minuty czytania
Leave a comment

Emtech. Przewozy ponadnormatywne oraz specjalistyczne to coraz ważniejsza gałąź transportu drogowego. Różnorodność oferowanych naczep i przyczep jest mocno ograniczona poprzez dominację w tym segmencie największych producentów skupiających się na produkcji masowej, ale przez to powtarzalnej i nie zawsze dopasowanej do przewozu konkretnych towarów.

Alternatywą dla szukających niestandardowych rozwiązań są pojazdy marki Emtech. 

Emtech jako jedyny producent na Polskim rynku oferuje naczepy „szyte na miarę”, których zarówno konstrukcja, jak i wyposażenie uzależnione są od potrzeb konkretnego odbiorcy. 

Przekrój oferty marki Emtech to naczepy i przyczepy od 2 do 6 osi oraz systemy specjalne wieloosiowe. Pokład ładunkowy może być jedno-, dwu-, trzy- a nawet czterokrotnie rozciągany. 

Gama pojazdów do przewozów ponadnormatywnych obejmuje pojazdy wykorzystujące specjalistyczne rozwiązania w postaci osi sterowanych hydraulicznie z zastosowaniem dostępnych na rynku systemów głównie produkcji Tridec, typu VSE, HF-E i podobnych. Poruszanie się po drogach ułatwia także stosowanie niestandardowych rozwiązań zawieszenia np. osi niezależnych z zawieszeniem hydraulicznym. 

Wieloletnia praktyka oraz zastosowanie wypracowanych w praktyce we współpracy z przewoźnikami rozwiązań konstrukcyjnych oraz najwyższej jakości materiałów wykorzystywanych przy ich realizacji gwarantują wytrzymałość pojazdów nawet przy ładowności przekraczającej 100 ton. Wszystkie pojazdy przechodzą badania techniczne wykonywane przez Dekrę w Niemczech, co potwierdza jakość ich wykonania. Ponadnormatywny na miarę Emtech. Przewozy ponadnormatywne oraz specjalistyczne to coraz ważniejsza gałąź transportu drogowego. Różnorodność oferowanych naczep i przyczep jest mocno ograniczona poprzez dominację w tym segmencie największych producentów skupiających się na produkcji masowej, ale przez to powtarzalnej i nie zawsze dopasowanej do przewozu konkretnych towarów. 

Jednym z przykładów pojazdów ponadnormatywnych jest dwuosiowa naczepa niskopodwoziowa typu tiefbet z systemem osi skrętnych i niezależnym zawieszeniem hydraulicznym. Jest to pojazd przeznaczony przede wszystkim do przewozu długich i szerokich elementów, w szczególności rur o dużej średnicy o łącznej masie do 30 ton. 

Wykorzystany w naczepie hydrauliczny układ sterowania skrętem osi firmy Tridec, typ HF-E przeznaczony jest do rozsuwanych naczep o dużej ładowności, jego specyficzna konstrukcja powoduje, że szerokość i długość podłogi naczepy odgrywa rolę drugoplanową. Podczas normalnej jazdy sygnał o skręcie jest otrzymywany bezpośrednio z siodła ciągnika, co daje możliwość poruszania się po drogach publicznych bez większego problemu. 

W przypadku konieczności wykonywania skomplikowanych manewrów kierowca ma do dyspozycji pilota do sterowania radiowego skrętem osi, dzięki któremu może wymuszać skręt osi nawet w stojącym nieruchomo pojeździe. Oprócz tego zamontowane jest sterowanie ręczne na bocznym panelu naczepy, umożliwiające sterowanie pojazdem w przypadku braku lub awarii pilota zdalnego sterowania. 

Zastosowanie zawieszenia hydraulicznego firmy Tridec typ TP-O pozwala uzyskać niezależną regulację wysokości zawieszenia. Pozwala ono uzyskać skok osi wahliwych do 600 mm, przenosi wysokie obciążenia i umożliwia bardzo duży kąt skrętu. Sterowanie układem hydraulicznego zawieszenia możliwe jest również z pilota. Dzięki niezależnej regulacji zespołu kół platforma ładunkowa zachowuje położenie poziome, a opony nie są narażone na takie przeciążenia jak w przypadku osi stałych. 


Naczepa może zostać wyposażona w układ automatycznego smarowania firmy Groeneveld, którego stosowanie pozwala na zmniejszenie przestojów pojazdów, obniża koszty utrzymania taboru, gwarantuje poprawną pracę w trudnych warunkach. 

Możliwość rozciągania dolnego pokładu (segmenty) do 20 metrów pozwala na przewóz ładunków przekraczających standardowe gabaryty. 

Odpinany przód naczepy ułatwia załadunek, a siłowniki zamontowane w przedniej części naczepy zapewniają łatwe zapięcie i odpięcie szyi naczepy od reszty pojazdu. 

W naczepie zastosowana jest innowacyjna instalacja hamulcowa z system przyspieszającym, dzięki której można szybko i bezpiecznie wytracić prędkość nawet przy bardzo znacznej masie przewożonego ładunku. 

Dodatkowym atutem producenta pojazdów marki EMTECH jest pomoc przy formalnościach związanych z wymogami aktualnych przepisów w zakresie rejestracji pojazdów i dopuszczania do ruchu pojazdów przekraczających dopuszczalne przepisami o ruchu drogowym parametry administracyjne dotyczące określonych typów naczep. 

Nabywca po zakupie nie pozostaje sam z problemami urzędowymi, jak to jest w przypadku większości producentów naczep. Do dyspozycji są pracownicy obeznani z załatwianiem formalności typu uzyskanie z Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju odstępstwa od warunków technicznych, dzięki czemu legalnie zwiększona zostaje DMC oraz ładowność naczepy, czy uzyskania paragrafu 70 niezbędnego do poruszania się po drogach w Niemczech. Pomoc może polegać zarówno na doradztwie merytorycznym, jak i praktycznym przygotowaniu niezbędnych dokumentów.

Udostępnij: