Alternatywą dla szukających niestandardowych rozwiązań są pojazdy marki Emtech.
Emtech jako jedyny producent na Polskim rynku oferuje naczepy „szyte na miarę”, których zarówno konstrukcja, jak i wyposażenie uzależnione są od potrzeb konkretnego odbiorcy.
Przekrój oferty marki Emtech to naczepy i przyczepy od 2 do 6 osi oraz systemy specjalne wieloosiowe. Pokład ładunkowy może być jedno-, dwu-, trzy- a nawet czterokrotnie rozciągany.
Gama pojazdów do przewozów ponadnormatywnych obejmuje pojazdy wykorzystujące specjalistyczne rozwiązania w postaci osi sterowanych hydraulicznie z zastosowaniem dostępnych na rynku systemów głównie produkcji Tridec, typu VSE, HF-E i podobnych. Poruszanie się po drogach ułatwia także stosowanie niestandardowych rozwiązań zawieszenia np. osi niezależnych z zawieszeniem hydraulicznym.
Wieloletnia praktyka oraz zastosowanie wypracowanych w praktyce we współpracy z przewoźnikami rozwiązań konstrukcyjnych oraz najwyższej jakości materiałów wykorzystywanych przy ich realizacji gwarantują wytrzymałość pojazdów nawet przy ładowności przekraczającej 100 ton. Wszystkie pojazdy przechodzą badania techniczne wykonywane przez Dekrę w Niemczech, co potwierdza jakość ich wykonania. Ponadnormatywny na miarę Emtech. Przewozy ponadnormatywne oraz specjalistyczne to coraz ważniejsza gałąź transportu drogowego. Różnorodność oferowanych naczep i przyczep jest mocno ograniczona poprzez dominację w tym segmencie największych producentów skupiających się na produkcji masowej, ale przez to powtarzalnej i nie zawsze dopasowanej do przewozu konkretnych towarów.
Jednym z przykładów pojazdów ponadnormatywnych jest dwuosiowa naczepa niskopodwoziowa typu tiefbet z systemem osi skrętnych i niezależnym zawieszeniem hydraulicznym. Jest to pojazd przeznaczony przede wszystkim do przewozu długich i szerokich elementów, w szczególności rur o dużej średnicy o łącznej masie do 30 ton.
Wykorzystany w naczepie hydrauliczny układ sterowania skrętem osi firmy Tridec, typ HF-E przeznaczony jest do rozsuwanych naczep o dużej ładowności, jego specyficzna konstrukcja powoduje, że szerokość i długość podłogi naczepy odgrywa rolę drugoplanową. Podczas normalnej jazdy sygnał o skręcie jest otrzymywany bezpośrednio z siodła ciągnika, co daje możliwość poruszania się po drogach publicznych bez większego problemu.
W przypadku konieczności wykonywania skomplikowanych manewrów kierowca ma do dyspozycji pilota do sterowania radiowego skrętem osi, dzięki któremu może wymuszać skręt osi nawet w stojącym nieruchomo pojeździe. Oprócz tego zamontowane jest sterowanie ręczne na bocznym panelu naczepy, umożliwiające sterowanie pojazdem w przypadku braku lub awarii pilota zdalnego sterowania.
Zastosowanie zawieszenia hydraulicznego firmy Tridec typ TP-O pozwala uzyskać niezależną regulację wysokości zawieszenia. Pozwala ono uzyskać skok osi wahliwych do 600 mm, przenosi wysokie obciążenia i umożliwia bardzo duży kąt skrętu. Sterowanie układem hydraulicznego zawieszenia możliwe jest również z pilota. Dzięki niezależnej regulacji zespołu kół platforma ładunkowa zachowuje położenie poziome, a opony nie są narażone na takie przeciążenia jak w przypadku osi stałych.
Naczepa może zostać wyposażona w układ automatycznego smarowania firmy Groeneveld, którego stosowanie pozwala na zmniejszenie przestojów pojazdów, obniża koszty utrzymania taboru, gwarantuje poprawną pracę w trudnych warunkach.
Możliwość rozciągania dolnego pokładu (segmenty) do 20 metrów pozwala na przewóz ładunków przekraczających standardowe gabaryty.
Odpinany przód naczepy ułatwia załadunek, a siłowniki zamontowane w przedniej części naczepy zapewniają łatwe zapięcie i odpięcie szyi naczepy od reszty pojazdu.
W naczepie zastosowana jest innowacyjna instalacja hamulcowa z system przyspieszającym, dzięki której można szybko i bezpiecznie wytracić prędkość nawet przy bardzo znacznej masie przewożonego ładunku.
Dodatkowym atutem producenta pojazdów marki EMTECH jest pomoc przy formalnościach związanych z wymogami aktualnych przepisów w zakresie rejestracji pojazdów i dopuszczania do ruchu pojazdów przekraczających dopuszczalne przepisami o ruchu drogowym parametry administracyjne dotyczące określonych typów naczep.
Nabywca po zakupie nie pozostaje sam z problemami urzędowymi, jak to jest w przypadku większości producentów naczep. Do dyspozycji są pracownicy obeznani z załatwianiem formalności typu uzyskanie z Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju odstępstwa od warunków technicznych, dzięki czemu legalnie zwiększona zostaje DMC oraz ładowność naczepy, czy uzyskania paragrafu 70 niezbędnego do poruszania się po drogach w Niemczech. Pomoc może polegać zarówno na doradztwie merytorycznym, jak i praktycznym przygotowaniu niezbędnych dokumentów.